Tabor współczesny
SOLARIS URBINO 12 HYBRID Dzięki napędowi hybrydowemu są ciche, oszczędne i ekologiczne. 12-metrowe autobusy pomieszczą 94 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Są całkowicie niskopodłogowe, mają klimatyzację całopojazdową, gniazda USB, biletomat i bezpłatny internet. Miasto Pabianice kupiło dla MZK 18 hybryd. Są w eksploatacji od 2018 r. Czytaj więcej | |
SOLARIS URBINO 12 Mają 12 metrów długości, na pokład zabierają 31 osób na miejscach siedzących i 66 stojących. Są całkowicie niskopodłogowe, posiadają automatyczną skrzynię biegów, monitoring, a większość – także biletomat. MZK posiada 14 Solarisów Urbino 12 – 9 z 2008 roku i 5 z 2010 roku. Czytaj więcej |
Tabor wycofany z eksploatacji
Solaris Urbino 12 LE Dwa pojazdy niskowejściowe – Solaris Urbino 12 LE – zostały zakupione w 2017 roku jako pojazdy używane. Były to Solarisy trzeciej generacji, wyprodukowane w 2005 roku. Wcześniej woziły pasażerów m.in. w Sztokholmie. Były to pierwsze we flocie MZK autobusy wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Czytaj więcej | |
MAN A21 MAN A21 posiadał 35 miejsc siedzących i do 61 stojących. Długość pojazdu wynosi 12 metrów. Były to autobusy niskopodłogowe, dwudrzwiowe. Były wyposażone m.in. w automatyczną skrzynię biegów i ABS. MZK Pabianice w 2014 roku zakupiło 4 używane Many A21 z Niemiec. Pojazdy pozostawały w eksploatacji do 2019 roku. Czytaj więcej | |
JELCZ M081MB/3 VERO Autobus posiadał 14 miejsc siedzących i 22 miejsca stojące. Jego długość wynosiła 7,675 metra. Były to pojazdy niskowejściowe, miały pięciobiegową, mechaniczną skrzynię biegów. MZK Pabianice posiadało 3 Jelce Vero, zakupione w 2006 roku. Eksploatację tego typu taboru zakończono w 2019 roku. Czytaj więcej | |
MAN NL202 MAN NL202 posiadał 34 miejsca siedzące i 60 stojących. Jego długość wynosiła 11,675 metra. Były to pojazdy niskopodłogowe, dwudrzwiowe. W wyposażeniu miały automatyczną skrzynię biegów i ABS. MZK Pabianice eksploatowało 13 używanych autobusów marki MAN NL202 w latach 2007 – 2019. Czytaj więcej | |
JELCZ 120M Pojazd posiadał 34 miejsca siedzące i 76 miejsc stojących. Długość autobusu wynosiła 12 metrów. Jelcze 120M były pojazdami wysokopodłogowymi, z czterobiegową, mechaniczną skrzynię biegów. MZK Pabianice eksploatowało 26 Jelczy 120M z lat 1993 – 1997. Pojazdy wycofano z taboru MZK w 2011 roku. Czytaj więcej | |
JELCZ PR110M Autobus miejski, mający 34 miejsca siedzące i 76 miejsc stojących. Długość autobusu wynosiła 12 metrów. Były to pojazdy wysokopodłogowe z czterobiegową, mechaniczną skrzynią biegów. MZK posiadało dwa Jelcze PR110M, pochodzące z 1993 roku oraz dwa pojazdy o rok młodsze. Eksploatację zakończono w 2009 roku. Czytaj więcej | |
IKARUS 260 Kultowy autobus, produkowany w węgierskim Székesfehérvárze. Jego długość wynosi 11 metrów, ma 22 miejsca siedzące i 26 stojących. Są wysokopodłogowe. MZK Pabianice przejęło flotę Ikarusów od MPK Łódź, które stacjonowały w pabianickiej zajezdni. Pojazdy te były eksploatowane w Pabianicach od 1983 do 2008 roku Czytaj więcej | |
JELCZ 272MEX Popularne „ogórki” woziły pabianiczan od 1972 do 1983 roku. Długie na 10 m pojazdy mogły pomieścić 53 osoby na miejscach stojących oraz 28 na miejscach siedzących. Po mieście kursowało 37 Jelczy 272 Mex, oznaczonych w zakresie numerycznym 5497 – 5799. Czytaj więcej |