Linia autobusowa 2 – historia

Jelcz 272 Mex obsługujący linię 2 na krańcówce przy ul. Karniszewickiej, 1979 r. fot. ze zbiorów Muzeum Miasta Pabianic, materiał z książki „Przystanek Pabianice – z historii miejskiej komunikacji”
Jelcz 272 Mex obsługujący linię 2 na krańcówce przy ul. Karniszewickiej, 1979 r.
fot. ze zbiorów Muzeum Miasta Pabianic, materiał z książki „Przystanek Pabianice – z historii miejskiej komunikacji”

17 stycznia 1977 – uruchomienie

WOSIR – Bugaj – Marchlewskiego* – Kilińskiego – Nowotki* – Partyzancka – Lutomierska – Karniszewicka – KLIMKOWIZNA

2 listopada 1983 – zmiana trasy

WOSiR – Bugaj – Marchlewskiego* – Kilińskiego – Nowotki* – Partyzancka – Lutomierska – Karniszewicka – Torowa – Żukowa* – Dworzec PKP – Żukowa* – Torowa – Karniszewicka – KLIMKOWIZNA (z powrotem z pominięciem Dworca PKP)

20 lutego 1984 – zmiana trasy

MARCHLEWSKIEGO* – Kilińskiego – Nowotki* – Partyzancka – Lutomierska – Karniszewicka – KLIMKOWIZNA

12 grudnia 1988 – zmiana trasy

ŚWIERCZEWSKIEGO* – Nawrockiego – Marchlewskiego* – Kilińskiego – Nowotki* – Partyzancka – Lutomierska – Karniszewicka – KLIMKOWIZNA

10 maja 1990 – zmiana trasy

WALTERA-JANKEGO – Nawrockiego – Gawrońska – Bugaj – Marchlewskiego* – Kilińskiego – Nowotki* – Partyzancka – Lutomierska – Karniszewicka – KLIMKOWIZNA

1 lipca 1992 – przejęcie obsługi przez MZK Pabianice

1 lipca 2011 – zmiana trasy

WALTERA-JANKEGO – Nawrockiego – Roweckiego – Kilińskiego – św. Jana – Partyzancka – Lutomierska – Karniszewicka – KLIMKOWIZNA

1 sierpnia 2020 – zmiana trasy

WALTERA-JANKEGO – Nawrockiego – Roweckiego – Kilińskiego – św. Jana – Partyzancka – Lutomierska – Karniszewicka – PODMIEJSKA

* ul. Marchlewskiego: obecnie ul. Roweckiego
* ul. Nowotki: obecnie ul. św. Jana
* ul. Żukowa: obecnie ul. Łaska
* ul. Świerczewskiego: obecnie ul. Waltera-Jankego