Z danych za pierwsze cztery miesiące 2025 roku wynika, że na linii 41 zrealizowano 99,10% kursów ujętych w rozkładzie jazdy. To wynik znacznie przewyższający średnią dla pozostałych linii tramwajowych MPK-Łódź, która wyniosła 97,52%. Tak dobry wynik to rezultat kompleksowej modernizacji trasy tramwajowej do Pabianic.
Przebudowa trasy tramwajowej do Pabianic wyeliminowała problemy techniczne – zatrzymania, awarie czy spadki napięcia w sieci trakcyjnej. Dzięki kompleksowej modernizacji pasażerowie mogą teraz liczyć na stabilne i punktualne przejazdy!

Dla porównania:
- Linia 43 (Konstantynów Łódzki) – 98,41% wykonanych kursów
- Linia 45 (Zgierz) – 98,12% wykonanych kursów
Mimo że trasy do Konstantynowa i Zgierza również przeszły modernizację, to tylko na linii 41 udało się osiągnąć tak wysoki poziom niezawodności – ponad 99%!
Wyróżnienie Towarzystwa Urbanistów Polskich
Przebudowa ulic Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej (w ramach projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów”) została wyróżniona przez Towarzystwo Urbanistów Polskich – Oddział w Łodzi w konkursie na najlepiej zagospodarowaną przestrzeń publiczną w województwie łódzkim w kategorii „zrewitalizowana przestrzeń publiczna”!
Towarzystwo Urbanistów Polskich tak uzasadnia wyróżnienie projektu tramwajowego:
Wyróżniona przestrzeń publiczna to główna oś urbanistyczna oraz transportowa Pabianic, łącząca obszar byłego miasta średniowiecznego z dziewiętnastowiecznym miastem przemysłowym. Od wielu lat opisywany ciąg ulic był zaniedbany pod względem technicznym, funkcjonalnym oraz estetycznym. Przeprowadzona przebudowa przyczyniła się do kompleksowej modernizacji układu drogowego, tramwajowego oraz pieszego. Powstały nowe drogi rowerowe, transport zbiorowy stał się uprzywilejowany wobec transportu samochodowego. Poprawiło się bezpieczeństwo pieszych uczestników ruchu drogowego. Jednocześnie zadbano o estetykę poprzez wprowadzenie nowych elementów małej architektury oraz zieleni.
Projekt „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” współfinansowany był przez Unię Europejską ze środków Europejskiego funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 i budżetu państwa.