Połączone obchody 30-lecia MZK Pabianice i 50-lecia miejskiej komunikacji autobusowej odbyły się w sobotę 3 września przy okazji 44. Dni Pabianic. Parada taboru transportu publicznego, kursy zabytkowych autobusów na specjalnej linii 30 oraz wystawa pojazdów na parkingu Castoramy przyciągnęły wielu mieszkańców.
„Ogórek” na linii 30 na ul. Grota-Roweckiego, fot. Piotr Latuska
Jelcze PR110M woziły mieszkańców Pabianic w latach 1992 – 2009. Ten konkretny egzemplarz służył natomiast pasażerom MKS Skarżysko Kamienna
Przystanek Orla / Konopnickiej, Jelcz PR110M na linii 30
„Ogórek” pękał w szwach. Przystanek Orla / Cicha i ostatni kurs do Waltera-Jankego
Tradycja łączy się z nowoczesnością. Dworzec PKP i Jelcz 272 Mex na linii 30 oraz Solaris Urbino 12 Hybrid na linii 3, fot. Piotr Latuska
Dworzec PKP, Jelcz 272 Mex
Dworzec PKP, Jelcz 272 Mex
Jelcz 272 Mex podczas obsługi linii 30 na przystanku Grota-Roweckiego / Gryzla
Jelcz PR110M jako linia 30 na przystanku Grota-Roweckiego / Gryzla
Przyjazd Jelcza 272 Mex na pętlę Waltera-Jankego
„Ogórek” wykonywał część kursów na linii 30 razem z Jelczem M11
Ze względu na duże zainteresowanie przejażdżką „ogórkiem”, kursy bisował Jelcz M11
Jelcz M11 wystawiony jako rezerwowy autobus na linię 30. Niebiesko-żółte barwy z… Sochaczewa.
Jelcz 272 Mex jako linia 30 na krańcówce Waltera-Jankego. Duże zainteresowanie mieszkańców
Tablica z trasą linii 30
Nadzór Ruchu #310 oraz Jelcz 272 Mex #369
Jelcz PR110M na linii 30 na przystanku Grota-Roweckiego / Kilińskiego
Wystawa modeli autobusów
MAN A21, który jeździł w MZK Pabianice z numerem 401, teraz służy w Piotrkowie Trybunalskim pod numerem 81, fot. Piotr Latuska
Wystawę autobusów uzupełniły plansze z Muzeum Miasta Pabianic
Holownik na bazie „ogórka”
Ikarus 260, ten konkretny egzemplarz jeździł w KORO Zgierz, ale pabianiczanie identycznymi autobusami jeździli aż przez 25 lat, od 1983 do 2008 roku
Techniczny Ikarus MZK także cieszył się dużym zainteresowaniem
Dwa autobusy znane z linii D – Autosan H9-35 i Mercedes O-303, w towarzystwie pogotowia komunikacyjnego – w tej roli Fiat 125P
Wystawa taboru na parkingu Castoramy
Elektryczne Volvo 7900 z MPK-Łódź – parada pojazdów transportu publicznego, fot. Piotr Latuska
Transport współczesny i przyszły – Solaris Urbino 12 hybrid z MZK Pabianice oraz Volvo 7900 Electric z MPK-Łódź Sp. z o.o. – parada pojazdów transportu publicznego, fot. Piotr Latuska
MAN A21 z floty MZK Piotrków Trybunalski na ul. Szarych Szeregów, w latach 2014-2019 dokładnie ten pojazd woził pasażerów MZK Pabianice pod numerem bocznym 401 – parada pojazdów transportu publicznego, fot. Piotr Latuska
Polonez, a za nim Autosan H9-20 na ul. Szarych Szeregów – parada pojazdów transportu publicznego, fot. Piotr Latuska
Mercedes O-303 z ZKM Łask na ul. Szarych Szeregów – parada pojazdów transportu publicznego, fot. Piotr Latuska
Techniczny Ikarus MZK Pabianice oraz Mercedes O-303 z floty ZKM Łask na ul. Szarych Szeregów – parada pojazdów transportu publicznego, fot. Piotr Latuska
Jelcz M11 na ul. Szarych Szeregów – parada pojazdów transportu publicznego. Niebiesko-żółte malowanie… ZKM Sochaczew. Takimi Jelczami dawniej jeździli pasażerowie linii D na kursach obsługiwanych przez ZKM Łask, fot. Piotr Latuska
Autosan H9-35 na ul. Szarych Szeregów – parada pojazdów transportu publicznego. Ten konkretny egzemplarz dawniej eksploatowany był w MKS Jasło, ale takimi samymi jeździli pasażerowie ZKM Łask na linii D, fot. Piotr Latuska
Nysa M522 i Autosan H9-35 na ul. Szarych Szeregów – parada pojazdów transportu publicznego, fot. Piotr Latuska
Holownik „ogórek” na ul. Szarych Szeregów – parada pojazdów transportu publicznego, fot. Piotr Latuska
Ikarus 260 na ul. Szarych Szeregów – parada pojazdów transportu publicznego, fot. Piotr Latuska
Jelcz PR110M na ul. Szarych Szeregów – parada pojazdów transportu publicznego, fot. Piotr Latuska
Dwa czerwono-kremowe Jelcze – 272 Mex i PR110M – na ul. Szarych Szeregów w trakcie parady autobusów, fot. Piotr Latuska
Autosan H9-20, typowy dla linii PKS
Jedną z atrakcji parady była Nysa M522
Ikarus jako pogotowie techniczne MZK
Jelcz M11, dawniej tego typu pojazdy eksploatowane były na linii D przez Zakład Komunikacji Miejskiej w Łasku
Jelcz PR110M rusza na paradę
Największym powodzeniem cieszył się oczywiście Jelcz 272 Mex
Przed wyjazdem na paradę, pojazdy ustawiły się na krańcówce Waltera-Jankego do zdjęć
Od lewej: wiceprezydenci Marek Gryglewski i Aleksandra Jarmakowska-Jasiczek, prezydent Grzegorz Mackiewicz, kierownik Działu Eksploatacji MZK Danuta Muszczak, prezes MZK Jarosław Habura oraz naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Komunikacji UM Marcin Chmielewski
Pętla Waltera-Jankego przed rozpoczęciem parady
Pętla Waltera-Jankego przed rozpoczęciem parady
Jelcz PR110M i Jelcz 272Mex – obsada linii specjalnej 30
Model pabianickiego Ikarusa 260
Fiat 125P jako pogotowie komunikacyjne – nadzór ruchu
Autosan H9-35 wyjeżdża z zajezdni MZK przy ul. Lutomierskiej, fot. Adam Matyjasik
Czerwony Ikarus 260 wyjeżdża na ul. Lutomierską, fot. Adam Matyjasik
Jelcz PR110M rusza z zajezdni przy ul. Lutomierskiej, fot. Adam Matyjasik
Wyjazd „ogórka” z zajezdni MZK, fot. Adam Matyjasik
Podczas obchodów jubileuszowych można było otrzymać pamiątkowe bilety, pocztówki oraz broszurę