strona główna rozkłady jazdy wyszukiwarka połączeń plan rozwoju projekty UE kontakt do pobrania reklama w serwisie linki

Autobusy:

Poniedziałek, godzina 09:40

Zmiany:

 » Rozkład jazdy
 » Planer podróży
 » Bilety
 » Sieć sprzedaży
 » Migawka
 » Bilet przez telefon
 » Biletomaty
 » Ulgi
 » Kontrola biletów
 » Opłaty dodatkowe
 » Kontakt
 » Dane osobowe
 » Mapa sieci
 » Historia
 » Tabor
 » Na żądanie
 » Regulamin
 » FAQ

Tramwaje:

 » Rozkład jazdy
 » Bilety
 » Wspólny bilet
 » Migawka
 » Bilet przez telefon
 » Ulgi
 » Opłaty dodatkowe
 » Kontakt
 » Mapa przejazdu
 » Historia

Kolej:

 » Rozkład jazdy
 » Wspólny bilet WBA
 » Szukaj połączenia
 » Dworzec PKP
 » ŁKA
 » Kontakt

PKS, BUS:

 » Rozkład jazdy BUS
 » Rozkład jazdy PKS
 » Przystanki PKS
 » Kontakt
 » Dla przewoźników

Taxi:

 » Ceny, kontakt
 » Postoje taxi
 » Uzyskanie licencji

Premiera liniowa autobusów hybrydowych

W sobotę 1 grudnia na trasy wyruszą dwa pierwsze autobusy Solaris z napędem hybrydowym. Inauguracyjny kurs zaplanowany jest o godz. 10:15 – „hybryda” wyruszy wtedy na linię 263 z Waltera-Jankego do Ksawerowa. Zapraszamy. W sobotę autobusy hybrydowe obsłużą także wybrane kursy linii 1, 3, 5, 6 i T.


Łącznie miasto Pabianice zamówiło 18 nowoczesnych hybrydowych autobusów. Na zakup miasto pozyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, z projektu „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach”. Kolejne dwa pojazdy wkrótce mają przyjechać do Pabianic.



Pabianice są pierwszym miastem, które otrzymały autobus marki Solaris w najnowszej wersji, po liftingu. Główne zmiany, przygotowane przez producenta to nowe wzornictwo frontu autobusu, nowy kształt ściany przedniej i osłon dachowych, lepsza widoczność przedniej tablicy kierunkowej dla pasażerów, lepsza widoczność dla kierowcy oraz nowy system oświetlenia przedniego bazujący w 100% na technologii LED.

Nowością w pabianickiej komunikacji miejskiej jest wykorzystanie napędu hybrydowego, łączącego tradycyjny silnik diesla z silnikiem elektrycznym. Silnik elektryczny zasilany jest energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (4,5 litrowy silnik Cummins o mocy 210 KM, spełniający normę emisji spalin EURO-6). Podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, a następnie zamieniana w energię elektryczną i gromadzona w superkondensatorach. System Stop-and-Go całkowicie wyłącza pracę silnika spalinowego podczas postoju na przystanku oraz umożliwia opuszczenie go w trybie bezemisyjnym – z wykorzystaniem energii, zgromadzonej w superkondensatorach. Umożliwia to cichy, niemal bezszelestny, odjazd autobusu z przystanku. Zastosowanie napędu hybrydowego pozwala na oszczędności w zużyciu paliwa.



W autobusach hybrydowych przewidziano liczne udogodnienia dla pasażerów, takie jak całopojazdowa klimatyzacja czy biletomaty, przyjmujące płatności bezgotówkowe kartą płatniczą. Pasażerowie do dyspozycji będą mieć m.in. gniazda USB, bezpłatny internet udostępniany przez wi-fi. Ważną cechą zamówionych pojazdów są także ułatwienia dla osób niepełnosprawnych, w tym m.in. przyklęk prawej strony pojazdu, przyciski sygnalizacyjne dla pasażerów (STOP i Drzwi) dodatkowo opisane alfabetem Braille’a oraz czytelniejsze wyświetlacze zewnętrzne koloru białego.

piątek, 30.11.2018 / godz.: 18:30




20.12 obowiązuje specjalny rozkład:
- odjazd z Akacjowej o 10:10,
- odjazd z Gimnazjum o 14:00


Od 15.12 zmiana rozkładu jazdy


Od 9.12 zmiana rozkładu jazdy


Od 9.12 zmiana rozkładu jazdy linii 923049 PKS Bełchatów


Od 23.10 zmiany przystankowe


Od 30.06 tymczasowa zmiana trasy

Zaplanuj podróż:







Rowerowe Łódzkie:

 » Jak to działa?
 » Cennik
 » Mapa stacji
 » Regulamin
 » Aktualności
 » Kontakt
 » O projekcie

Facebook:

© Urząd Miejski w Pabianicach - Wydział Infrastruktury Technicznej i Komunikacji | komunikacja@um.pabianice.pl | tel. 42-225-46-27